Asigurare medicală pentru călătoriile în afara țării

Asigurare medicală pentru călătoriile în afara țării

Asigurarea medicală pentru cei care călătoresc în străinătate este necesară pentru toți turiștii, precum și pentru cei care urmează să locuiască temporar într-un alt stat. Chiar dacă nu ați avut niciodată cazuri neplăcute legate de starea de sănătate sau aveți încredere în serviciul și siguranța bucătăriei din țara gazdă, oricum va fi necesar să contractați o asigurare medicală.

Este posibil să aveți nevoie de asistență medicală în orice moment.

Cazurile care sunt acoperite de asigurare.

Asigurarea medicală pentru călători acoperă următoarele cazuri:

  • traume și alte leziuni (survenite în cursul unui accident);
  • durere acută;
  • o boală care a apărut brusc (sau a început în urma unui accident);
  • moartea cauzată de un accident.

Dacă aveți asigurare, veți avea oportunitatea să soluționați problema rapid și fără costuri suplimentare  inutile. În plus, asigurarea vă va costa de câteva ori mai puțin decât asistența medicală din altă țară fără aceasta. Costul operației și al altor proceduri medicale poate fi de cel puțin două ori mai mare decât în ​​țara de origine.

Nu contează în ce scop vizitați țara. Deținerea unei asigurări medicale este o oportunitate de a soluționa rapid și convenabil problemele de sănătate care pot apărea în orice moment.

Prin achiziționarea unei asigurări de sănătate, aveți dreptul la rambursarea următoarelor cheltuieli medicale într-o altă țară:

  • tratament ambulatoriu;
  • tratament în condiții  de staționar (spitalizare, mese, plată pentru serviciile personalului medical și ale medicului curant);
  • transport la o unitate medicală sau la cel mai apropiat punct de asistență medicală;
  • tratament dentar (pentru dureri acute), de obicei există o sumă limită;
  • tratament în terapie intensivă;
  • investigații diagnostice;
  • repatrierea medicală (la recomandarea medicului);
  • transportul corpului în caz de deces ca urmare a survenirii unui caz de asigurare.

Asigurarea medicală poate fi contractată pentru un termen de la 5 zile până la un an.

Cine poate contracta o asigurare medicală?

Orice persoană care părăsește temporar granițele statului natal poate încheia un contract de asigurare medicală.

Răspunderea companiei de asigurări demarează de la începutul perioadei de valabilitate, care este indicată în actele pentru asigurare, dar nu mai devreme de trecerea frontierei Republicii Moldova.

Obligațiile asigurătorului față de deținătorul poliței încetează atunci când asiguratul a revenit dintr-o călătorie în străinătate sau perioada de asigurare a expirat.

Rețineți că asigurarea NU va fi valabilă în țara a cărei  cetățean sunteți sau în care aveți un permis de ședere. De asemenea, polița nu se extinde pe următoarelor teritorii:

  1. Țările în care există acum o revoluție, o lovitură de stat sau au loc ostilități .
  2. Statele în care a fost descoperită sursa unei epidemiei de masă.
  3. Țările supuse sancțiunilor cu caracter juridic / economic din partea ONU.
  4. Statele în care există riscuri evidente asociate cu vătămarea sănătății sau siguranței asiguratului.

De asemenea, nu este posibil  să fie contractată o asigurare de sănătate DUPĂ survenirea unui caz de asigurare, deoarece aceasta este o fraudă, calculul compensației va fi imposibil.

De ce majoritatea turiștilor contractează o asigurare medicală pentru perioada călătoriei?

Acest tip de asigurare are următoarele avantaje:

  • acoperirea plății spitalizării/ șederii în spital și a tuturor cheltuielilor pentru tratament în altă țară;
  • acordarea de îngrijiri medicale calificate;
  • economisirea de bani și timp în cazul survenirii unui caz de  asigurare;
  • relevant pentru orice tip de călătorie;
  • oportunitatea de a alege mai multe tarife;
  • asistență non-stop a operatorilor noștri.

La compania noastră puteți de asemenea să contractați în regim online asigurări  de sănătate complexe pentru călătorie. Durează doar câteva minute pentru a completa formularul și a selecta una dintre tarifele actuale. Aceasta este o opțiune excelentă dacă trebuie să zburați undeva urgent.

Cu toate acestea, dacă este mai convenabil pentru Dvs. să încheiați un contract de asigurare de sănătate în mod clasic, atunci este posibil de asemenea să faceți acest lucru. Este nevoie doar să vă deplasați la oficiul nostru cu un pachet de documente pentru înregistrare.

Cum să alegi tipul cel mai convenabil de asigurare medicală?

Asigurarea medicală pentru călătoriile în străinătate poate fi multiplă și unică. Alegerea oricărui dintre aceste tipuri va depinde doar de necesitățile dumneavoastră.

Dacă aveți de gând să treceți frontiera de mai multe ori într-o anumită perioadă, atunci este potrivit tipul de asigurare multiplă. În acest caz, asigurarea Dvs. va fi valabilă atâta timp cât sunteți pe drum. Polița nu trebuie să fie recontractată.

Pentru o singură călătorie pentru o perioadă de la 5 zile la un an, este mai profitabil să alegeți tipul  de asigurare unică.

Ce include prețul asigurării medicale?

Factori care influențează costul poliței:

1. Statul în care urmează să vă deplasați.

Sumele asigurate în toate țările lumii vor fi diferite. În medie, sumele asigurate pentru statele membre UE pot ajunge până la 30.000 de euro. Dacă achiziționați asigurări pentru Japonia, SUA sau Elveția, atunci suma poate crește cu aproximativ 10.000-15.000 de euro. Suma asigurată pentru țările CSI poate varia între 5.000 la 15.000 de euro.

2. Vârsta asiguratului.

Cu cât persoana care va fi asigurată este mai în vârstă, cu atât este mai mare suma primei de asigurare.

3. Scopul călătoriei.

Va trebui să indicați un obiectiv clar – odihna la o stațiune de schi, activități sportive, o excursie de lucru etc. Acest lucru va influența și valoarea contribuției.

4. Durata asigurării.

Perioada minimă pentru care se încheie un contract de asigurare este de 5 zile, cea maximă este de 365 de zile.

Costul asigurării va fi, de asemenea, afectat de tariful pe care îl alegeți – asigurare completă, care include intervenții chirurgicale, deservire stomatologică și alte proceduri. Sau este vorba de cel mai simplu set, care include un accident și faptul survenirii unei maladii.

Există, de asemenea, pachete care includ anularea călătoriei în următoarele cazuri:

  1. Proprietatea persoanei asigurate a fost deteriorată în urma unei explozii, incendii sau dezastre naturale.
  2. Boală neașteptată, traumă, decesul asiguratului sau al rudelor sale apropiate.
  3. Începerea neașteptată a unui proces la care persoana asigurată trebuie să participe.

Colaboratorii noștri vă vor ajuta să alegeți cea mai avantajoasă ofertă și pachetul de asigurare.

Cazurile în care nu are loc rambursarea din partea companiei de asigurare.

Asiguratorul nu este obligat să acopere cheltuielile pentru următoarele:

  • pentru bolile cronice care nu necesită tratament imediat;
  • pentru tratamentul bolilor oncologice;
  • pentru tratamentul maladiilor care au apărut ÎNAINTE de deplasarea în altă țară;
  • pentru medicamente  care nu sunt recomandate de medic;
  • pentru investigații preventive fără recomandarea medicului;
  • pentru tratament prin metode netradiționale;
  • pentru proteze dentare;
  • pentru achiziționarea de aparate auditive, ochelari;
  • pentru chirurgie plastică;
  • pentru proceduri cosmetice;
  • pentru tratamente de recuperare după o tentativă de sinucidere;
  • pentru acțiuni ulterioare după o tentativă de sinucidere;
  • pentru tratament de  recuperare după intoxicația cu droguri / alcool;
  • pentru tratamentul bolilor și leziunilor care au survenit din cauza acțiunilor ilegale ale asiguratului;
  • pentru a restabilirea și  minimizarea daunelor provocate pentru sănătate cauzate de expunerea la raze radioactive sau de o explozia nucleară;
  • pentru tratamentul bolilor cu transmitere sexuală / SIDA.

De asemenea, aceasta nu include cazurile care NU sunt specificate în polița Dvs. de asigurare.

Ce trebuie să faceți în cazul survenirii unui caz de asigurare?

Dacă a apărut necesitatea ajutorului personalului medical într-o țară din străinătate, atunci trebuie să contactați Centrul de asistență cât mai curând posibil la unul dintre numerele indicate în poliță.

Va fi necesar să furnizați următoarea informație:

  • numele și prenumele Dvs.;
  • locul unde vă aflați acum;
  • numărul poliței de asigurare de sănătate;
  • numărul Dvs. de telefon  pentru contact ulterior;
  • detalii despre survenirea cazului de asigurare și natura asistenței medicale necesare.

După aceasta un angajat al companiei de asigurări vă va oferi instrucțiuni cu privire la instituția medicală pe care trebuie să o contactați în funcție de tipul de problemă.

În acest caz, asigurătorul plătește toate costurile asociate recuperării sau tratamentului.

Dacă s-a întâmplat că a fost necesar să achitați de sine stătător costurile tratamentului, în termen de 24 de ore de la data achitării, apelați la numărul de telefon indicat în poliță pentru a informa compania cu privire la valoarea sumei pe care ați achitat-o.

Dacă achitați de sine stătător  factura pentru serviciile medicale, solicitați ca medicul să emită o declarație cu următoarele informații:

  • Numele dumneavoastră;
  • numele medicului curant;
  • data solicitării de ajutor;
  • diagnostic;
  • indicațiile medicale și rețete pentru medicamente.

Dacă ați achitat de sine stătător tratamentul și medicamentele, păstrați toate chitanțele și cecurile în calitate de dovadă pentru asigurator.

Dacă ați achitat de sine stătător facturile, atunci la întoarcerea din călătorie trebuie să contactați asigurătorul în termen de 30 de zile calendaristice de la data sosirii.

În caz contrar, compania de asigurări are dreptul să refuze rambursările.

Nu doar o persoană fizică, ci și o persoană juridică poate achiziționa o asigurare.

Puteți obține întotdeauna o poliță de asigurare medicală pentru călătorii în străinătate la echipa Rca.md – Asigurari Online

Telefoanele noastre de contact:

(060) 544 111

(022) 544 111

Adresa: Republica Moldova, mun. Chișinău, str. A. Bernardazzi, nr. 33.

Articole relevante:

Ai nevoie de ajutor cu asigurarea?

Lasă numărul tău și revenim cu un apel.



    Nu ai timp pentru a crea comanda online?

    Lasă un număr de telefon și te vom contacta în 5 minute.



      Alte articole relevante

      inregistrare video accident
      23 nov 2024
      Înregistrare video accident rutier — Implicările legale ale utilizării înregistrărilor camerelor de bord

      Descoperă implicațiile legale ale utilizării camerelor de bord în accidente rutiere. Află cum influențează confidențialitatea, legislația privind protecția datelor cu caracter personal și modul în care imaginile video pot fi folosite ca probe în Moldova.

      sablon nou carte verde
      31 oct 2024
      Schimbări importante în asigurarea Carte Verde – digitalizare și simplificare pentru tine

      Descoperă schimbările majore din asigurarea Carte Verde care îți vor transforma total modul de a circula cu mașina! Curând, o regulă esențială dispare complet – dar ești pregătit pentru ce urmează? Află ce trebuie să știi pentru a evita surprizele!

      Puncte de penalizare și amenzi
      8 oct 2024
      Când să apelezi la poliție după accident: Puncte de penalizare și amenzi

      Află când să apelezi la Poliție după accident și ce penalizări sau amenzi riști. Descoperă cum funcționează constatarea amiabilă cu informații utile pe RCA.md.

      constatarea amiabila moldova
      7 sept 2024
      Constatarea Amiabilă sau Europrotocol: Cum se Completează?

      Află cum să completezi constatarea amiabilă sau Europrotocol în caz de accident. Ghid despre proceduri și când să implici autoritățile.